Piagam Pelanggan
Kami berjanji untuk memberikan perkhidmatan secara profesional, selamat, mesra, penyayang dan berkualiti
Keutamaan akan diberikan kepada kes-kes kritikal dan separa kritikal di Jabatan Kecemasan dan Trauma dengan masa menunggu seperti berikut:
Kes kritikal (Zon Merah) akan dirawat serta-merta.
Kes separa kritikal (Zon Kuning) akan dirawat dalam masa 30 minit.
Lain-Lain Kes (Zon Hijau) akan dilihat mengikut keutamaan keadaan pesakit
2. Perkhidmatan Klinik Pesakit Luar dan Klinik Pakar akan diberikan mengikut nombor giliran dan/atau keadaan pesakit. Keutamaan akan diberikan kepada kanak-kanak, ibu hamil, warga emas dan orang kurang upaya.
3. Maklumat akan diberikan kepada pelanggan berkenaan penyakit dan perawatan
4. Kerahsiaan maklumat peribadi, penyakit dan perawatan yang diberikan pesakit adalah dijamin
5. Kemudahan dan persekitaran yang bersih,selesa dan selamat disediakan
Surat Rujukan: JKN(SB)100-3/1JLD.14(27) bertarikh 12 Jun 2013 dan KKM/87/P3/10001(21(14) JLD2 bertarikh 6 Mei 2013
100% setiap aduan pelanggan yang diterima diberi maklumbalas awal dalam tempoh 1 hari bekerja dari tarikh aduan diterima.
Sekurang-kurangnya 85% laporan perubatan perlu disediakan dalam tempoh yang ditetapkan lebih kurang atau sama dengan 14 hari bekerja.
90% pelanggan akan dilihat oleh Pegawai Perubatan dalam masa 90 minit.
95% preskripsi didispen dalam tempoh 30 minit.