Laman Web Rasmi Hospital Beaufort
Hospital Beaufort, Peti Surat 40, 89807 Beaufort Sabah pengarah.beaufort@moh.gov.my 087-212333 / 087-212334
                  
Malaysia Madani
Sabah Maju Jaya
  



Piagam Pelanggan Hospital Beaufort

 Profil Hospital

Piagam Pelanggan

Memastikan setiap pelanggan berpuas hati dengan perkhidmatan diberikan dengan:-

1.     Keutamaan akan diberikan kepada kes-kes kritikal dan separa kritikal di Jabatan Kecemasan dan Trauma dengan masa menunggu seperti berikut:

  • Kes kritikal (Zon Merah) akan dirawat serta-merta.
  • Kes separa kritikal (Zon Kuning) akan dirawat dalam masa 30 minit.
  • Lain-Lain Kes (Zon Hijau) akan dilihat mengikut keutamaan keadaan pesakit

2.     Aduan Biasa yang diterima diselesaikan dalam tempoh 15 hari bekerja dari tarikh aduan diterima.

3.     Sekurang-kurangnya 85% laporan perubatan perlu disediakan dalam tempoh yang ditetapkan lebih kurang atau sama dengan 14 hari masa bekerja.

4.     90% pelanggan akan dilihat oleh Pegawai Perubatan di Klinik Pakar dalam masa 90 minit.

5.     95% preskripsi didispen dalam tempoh 30 minit.

Image