PERKHIDMATAN YANG DISEDIAKAN
Unit Kidmat Pelanggan beroperasi 24 jam setiap hari. Menerima panggilan daripada luar melalui talian 089-895111 dan daripada dalam hospital melalui nombor sambungan 0 .
1. PANGGILAN DARIPADA LUAR HOSPITAL
- Menyambungkan talian daripada jabatan / agensi lain ke jabatan / pegawai yang diperlukan dalam hospital atas urusan rasmi.
- Menyambungkan talian daripada pesakit ke klinik/wad atas urusan temujanji.
2. PANGGILAN DARIPADA DALAM HOSPITAL
- Menyambungkan talian daripada pegawai ke jabatan/agensi luar atas urusan rasmi.
- Menyambungkan talian ke nombor telefon pesakit atas urusan temujanji / rasmi .
- Menghubungi dan memaklumkan pegawai yang terlibat dengan kes-kes kecemasan seperti red alert/ disaster alert .
3. MEMBUAT HEBAHAN MELALUI SISTEM PEMBESAR SUARA
-
Hebahan diterima daripada ketua unit untuk semua kakitangan / pegawai yang berkenaan sahaja .
-
Hebahan yang dibenarkan oleh unit perkhidmatan adalah seperti :
-
Pengumuman kecemasan (red alert/code pink/code blue/stroke alert/fire drill)
-
Panggilan mesyuarat
-
CME/CNE
-
Perhimpunan pagi
-
Iklan yang berkaitan program jabatan
-
Laungan azan