A- A A+

 

 

 

Unit Kejururawatan

Pengenalan

Unit Kejururawatan merupakan tulang belakang pengurusan perkhidmatan Hospital. Unit ini membantu Pengarah Hospital dan pihak pengurusan dalam aspek perawatan dan  penjagaan pesakit. Diselia oleh Penyelia Jururawat U36 (yang menanggung) dibantu oleh Penyelia Jururawat klinikal U41 dan 5 orang Jururawat U36 bersama dengan 25 Ketua Jururawat. Perkhidmatan kejururawatan di kawal selia oleh Ketua Jururawat yang bertugas syif  sepanjang 24 jam dan di pantau oleh Penyelia Jururawat atas panggilan. Menyediakan perkhidmatan 24 jam kecuali Klinik Pakar, Perkhidmatan Kawalan Jangkitan dan Unit kejururawatan.

Visi

Bahagian kejururawatan akan menumpukan peningkatan profesyen kejururawatan melalui pembelajaran yang berterusan dan penilaian kompetensi.Memastikan setiap jururawat            menerima pengamalan perakuan. Imej         Profesional seorang Jururawat           mencerminkan kecekapan profesion          penjagaan kesihatan.

Misi

Jururawat yang berperkerti mulia, berpandangan jauh, progresif & saintifik bersedia menjunjung aspirasi warisan kebudayaan Negara. Menjamin perkembangan Individu dan memelihara satu masyarakat yang bersatupadu, demokratik,        progresif dan berdisiplin.

Objektif

Mempertingkatkan dan memelihara kualiti perkhidmatan Kejururawatan ke tahap maksimum berpandukan kepada piawaian kejururawatan, audit kejururawatan dan penyelidikan kejururawatan serta menitik beratkan perkembangan individu jururawat sejajar dengan perkembangan teknologi perubatan melalui pendidikan berterusan serta pemupukan      nilai-nilai murni kemanusiaan dan penerapan          

Piagam Pelanggan
  1. Kami akan sentiasa komited dan berusaha sedaya upaya dalam menyediakan perkhidmatan kejururawatan yang berkualiti, cekap dan efisien, berlandaskan Perkhidmatan Penyayang, Profesionalisma dan Kerja Berpasukan dan 10S.
  2. Mengenalpasti keperluan latihan dan menyediakan peluang kursus semua anggota kejururawatan Hospital Lahad Datu supaya anggota kejururawatan berpengetahuan, cekap dan terlatih untuk melaksanakan tugas dengan tahap profesionalisma yang tinggi.
  3. Memastikan kelancaran pengurusan sumber manusia bagi mencapai matlamat organisasi.
  4. Sentiasa berusaha memastikan anggota dibawah seliaan:
  • Memberi penjagaan perawatan dengan penuh tanggungjawab, mesra, adil, cekap dan berkualiti.
  • Dinilai tahap kompetensi melalui audit kejururawatan
  • Menjaga kerahsiaan dan keormatan pesakit semasa menjalani rawatan.
Hakcipta Terpelihara @ 2020 - Hospital Lahad Datu
Paparan terbaik menggunakan pelayar Web Microsoft Edge, Mozilla Firefox & Google Chrome versi terkini dengan resolusi minima 1366x768
Kemaskini : 20 September 2023

Please publish modules in offcanvas position.