- Kami berjanji untuk memberikan perkhidmatan secara profesional, selamat, mesra, penyayang dan berkualiti.
- Kami akan berikan keutamaan kepada kes kritikal dan separa kritikal di Jabatan Kecemasan dan Trauma dengan masa menunggu seperti berikut:
- Semua kes kritikal (Zon Merah) dirawat dengan serta-merta
- Semua kes separa kritikal (Zon Kuning) dirawat dalam masa 15 minit
- Lain-lain kes (Zon Hijau) akan dilihat mengikut keutamaan keadaan pesakit
- Perkhidmatan Klinik Pesakit Luar dan Klinik Pakar akan diberikan mengikut giliran dan/atau keadaan pesakit. Keutamaan akan diberikan kepada kanak-kanak, ibu hamil, warga emas dan orang kurang upaya.
- Maklumat akan diberikan kepada pelanggan berkenaan penyakit dan rawatan. Kami akan menghormati Hak Pesakit dan Keluarga.
- Kerahsiaan maklumat peribadi, penyakit dan rawatan yang diberikan kepada pesakit adalah dijamin.
KEWAJIPAN PELANGGAN
Untuk membolehkan Hospital Queen Elizabeth melaksanakan Piagam Pelanggan ini dengan berkesan, pelanggan adalah berkewajipan untuk:
- Mematuhi semua undang-undang dan peraturan yang berkaitan.
- Bekerjasama kepada warga hospital untuk memberi perkhidmatan terbaik kepada anda.
- Bersedia memberi maklumbalas tentang perkhidmatan yang disediakan.
- Mematuhi pelan rawatan yang diberi.
- Menggunakan kemudahan-kemudahan yang disediakan secara bertanggungjawab.