Unit Perkhidmatan, Perjawatan & HRMIS
PENGENALAN
Perkhidmatan
Unit Perkhidmatan adalah sebuah dibawah Bahagian Pengurusan Hospital Wanita Dan Kanak-Kanak Sabah. Unit ini diketuai oleh seorang Pegawai Tadbir dan Diplomatik M48, seorang Pegawai Tadbir dan Diplomatik M41 dan dibantu oleh seorang Penolong Pegawai tadbir N29, seorang Pembantu Tadbir N22, 13 orang Pembantu Tadbir 19 dan 1 Pembantu Am.
Selari dengan visi dan misi yang telah ditetapkan, adalah menjadi tanggungjawab Unit Perkhidmatan memberikan perkhidmatan yang cemerlang bersesuaian dengan keperluan pelanggan seperti
- Menguruskan pengesahan perlantikan dan pengesahan dalam perkhidmatan atau perlanjutan tempoh percubaan.
- Memproses kemasukan ke dalam jawatan berpencen.
- Urusan persaraan.
- Memproses pergerakan gaji tahunan.
- Menyenggara buku perkhidmatan.
Piagam Pelanggan
Perkhidmatan sokongan kepada bahagian-bahagian lain dalam semua perkara yang berkaitan dengan pengurusan perkhidmatan. Menjadi sumber rujukan kepada semua jabatan / bahagian di Hospital Wanita Dan Kanak-Kanak Sabah kepada apa-apa masalah berkaitan perkhidmatan.
Perjawatan dan Hrmis
Piagam Pelanggan
- Memastikan aduan/ masalah melaui meja bantuan HRMIS disellesaikan dalam tempoh 24 jam hingga 48 jam mengikut capaian semasa HRMIS. Sekiranya sistem ditutup atau tergendala, aduan/ masalah yang diterimaakan diselesaikan sebaik sahaja sistem kembali pulih.
- Memastikan sandangan pegawai bagi lantikan baru atau bertukar keluar/masuk di JKN Sabah diselesaikan dalam tempoh 14 hari bekerja daripada tarikh maklumat penempatan diterima dari Unit Sumber Manusia.