Unit Perhubungan Awam
PENGENALAN
Unit Perhubungan Awam ditubuhkan pada 15 Mac 2016 dan beroperasi di Tingkat 4 Bahagian Pengurusan. Unit ini dikendalikan oleh Penolong Pegawai Penerangan, Pembantu Tadbir Kanan dan Pegawai Khidmat Pelanggan. Unit Perhubungan Awam memberikan khidmat yang terbaik dan beretika dalam perhubungan awam untuk kecemerlangan Hospital Wanita Dan Kanak-Kanak Sabah. Unit ini juga melaksanakan secara professional Maklumbalas Pelanggan aduan awam dan memberikan penerangan serta penjelasan mengenai perkhidmatan yang disediakan di Hospital ini. Lawatan rasmi, kaunter informasi majlis-majlis protokol dan pemantauan media cetak, media sosial merupakan skop tadbir urus unit ini.
PERKHIDMATAN
- Menyelaras dan memantau aduan awam,
- Urusetia Penyiasatan dalam & bebas
- Menyelaras dan memantau aduan akhbar
- Menyelaras dan Memantau Sispaa,
- Menyalurkan maklumat serta melayan pertanyaan pihak pelanggan/orang awam secara bersemuka/ telefon dan email
- Terlibat dalam penghasilan bahan risalah/bacaan untuk pelanggan dan lain-lain.
- Meneliti dan mendengar komen serta aduan
- Menguruskan majlis-majlis rasmi agensi
- Menguruskan kunjungan pelawat ke agensi
- Memberi penerangan, kefahaman dan publisiti HWKKS
- Menyampaikan maklumat yang diterima dengan betul dan tepat
KHIDMAT PELANGGAN
- Bertanggungjawab mengendalikan panggilan dari luar dan dalam secara cekap iaitu menjawab panggilan dengan segera, sopan dan mesra serta menjawab dengan ucapan dan pengenalan jabatan.
- Bertanggungjawab mengendalikan perkhidmatan kaunter dengan melayan pelanggan dengan mesra, menerima aduan / masalah pelanggan serta menunjuk arah / panduan kepada pelanggan.
- Menyampaikan maklumat yang diterima dengan betul dan tepat